18 Mart 2013 Pazartesi

Fulbright Bursu

Bu gün yazımı Fulbright Bursu için mülakata davet edilmenin ve mülakatta yaşadıklarımı anlatmanın hayali ile yazıyorum. Bu gün Fulbright Bursu için başvuru belgelerimi tamamladım ve yarın teslim edeceğim. Aslında yarın yapacağım bu başvuru bir hayalin peşinden koşmaktan başka bir şey değil, belki de sadece hayal olarak kalacak bir hayal "Amerika'da okumak". Her sene binlerce kişinin başvurduğu ve sadece 60 Türk vatandaşına nasip olan bu burs benim hayalim için tek yol. Bu zamana kadar elimden geleni yaptım bundan sonrası kısmet diyorum. Şimdi ilerde bu bursa başvurmak isteyebilecekler için bir kaç ipucu vermek istiyorum.
-Sizi böyle uçuk bir hayal için bile destekleyecek arkadaşlara sahip olun.
-Öyle asistanlarınız olsun ki en yoğun zamanlarında sizinle oturup motivasyon mektuplarınızı kontrol etsin, sizi cesaretlendirsin.
-Öyle bir okulda okuyun ki ingilizce yazılarınızı kontrol ettirebileceğiniz bir ofisi olsun.
-Öyle bir bölümde okuyun ki, ders aldığınız profesörler size isminizle hitap etsin, referans mektubu istediğiniz de  "tabi ki" desin.
-Arkanızda öyle biri olsun ki, 2 sene ayrılığı göze alsın "Hayallerinin peşinden git" desin.
-Öyle bir aileniz olsun ki yıllardır okumanız için hiç masraftan kaçınmayan ama artık üniversite de bitiyor rahatlayacağız diye düşünürken ben master yapacağım diyen kızına "Senin kararın, biz arkandayız ".desin.


"Umut fakirin ekmeğidir:)"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder